Bantuan Khas RM1000 Untuk Penjawat Awam Johor Sempena Aidilfitri


Kerajaan Negeri Johor semalam mengumumkan Bantuan Khas Kewangan berjumlah RM1,000 untuk 19,105 penjawat awam Johor bersempena sambutan Aidilfitri tahun ini, lapor Harian Metro

Menurut Setiausaha Kerajaan Johor, Datuk Azmi Rohani berkata, bantuan khas kewangan itu adalah atas keprihatinan kerajaan negeri kepada kakitangannya sebagai persiapan menyambut Aidilfitri tahun ini. 

"Pemberian bantuan khas kewangan ini adalah atas keprihatinan kerajaan negeri sebagai persiapan menyambut Aidilfitri khususnya kepada penjawat awam negeri," katanya dalam satu kenyataan media di Johor Bahru semalam. 


Difahamkan, bantuan yang diperuntukkan oleh kerajaan negeri itu telah diputuskan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Bilangan Perkara-Perkara Lain, pada 14 Mac lalu. 

Bantuan Khas kewangan itu akan mula diagihkan pada 28 Mei ini dan pihaknya berharap pemberian itu dapat memeriahkan lagi sambutan Aidilfitri kali ini. 

Tahun lalu, Kerajaan Negeri Johor juga memberikan Bantuan Khas Kewangan kepada 19,100 penjawat awam Johor dengan jumlah yang sama.

Sumber: The Reporter
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment