Harga Minyak 3 Mei Hingga 9 Mei 2018


Harga Minyak Terkini:

Harga Minyak Petrol Dan Diesel Minggu Ini 3 Mei 2018. Kita sudah memasuki bulan kelima di dalam tahun 2018 iaitu bulan Mei. Berapakah harga minyak minggu ini bagi bulan Mei 2018 untuk ini, adakah akan naik, turun atau kekal? 

Untuk makluman, harga minyak minggu ini petrol dan diesel akan ditetapkan secara harga mingguan bermula dari 30 Mac 2017. Harga runcit rasmi akan diumumkan pada hari setiap minggu pada hari Rabu. Untuk panduan semua, berikut adalah Harga Minyak Minggu Ini 3 Mei Hingga 9 Mei 2018 merangkumi harga bahan api petrol RON 95 dan RON 97 serta Diesel.


Senarai Harga Minyak Minggu Ini : 3 Mei Hingga 9 Mei 2018


Harga runcit rasmi petrol dan diesel di Malaysia akan diumumkan pada setiap hari Rabu setiap minggu. 

Penetapan harga minyak mingguan ini sekaligus menggantikan penetapan harga secara bulanan yang dilaksanakan sebelum ini. Harga runcit rasmi Petrol dan Diesel sebelum ini akan diumumkan pada hari terakhir setiap bulan. Dimana Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memaklumkan bahawa notis pemberitahuan perubahan Harga Minyak Minggu Ini hanya akan dimaklumkan kepada pengusaha minyak pada setiap hujung bulan.
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment