Hati-Hati Dengan Dua Makhluk Ini Di Highway Seremban.


Bagi pengguna jalan raya di Seremban dan Senawang, anda semua di minta agar berhati-hati dengan individu yang cuba menawarkan diri bagi membaiki kenderaan anda yang mengalami kerosakkan.

Ini kerana terdapat dua individu yang merupakan pengendali towing serta mekanik yang pada mulanya kelihatan seperti hendak membantu dengan menawarkan diri membaiki kenderaan yang rosak.

Namun disebalik kebaikan mereka itu terdapat agenda yang tersembunyi iaitu kelicikkan mereka mengenakan cas yang berganda terhadap pemilik kenderaan terbabit.

Salah seorang pengguna jalan raya yang telah menjadi mangsa mereka mendedahkan bahawa mereka ini telah mengenakan cas membaiki kereta sebanyak RM3000 kepadanya sedangkan kerosakkan terbabit jika di baiki di tempat lain hanyalah RM350.

Individu terbabit dikatakan bergerak aktif di highway belah Seremban dan Senawang mencari mangsa, namun yang menjadi tanda tanya adalah tiadakah sebarang laporan mengenai mereka di adukan kepada pihak berkuasa seperti polis, JPJ mahupun SPAD.

Nanti

kalau ada individu yang berani ambil tindakan sendiri lain pula jadinya, tak pasal-pasal mangsa yang kena tipu ini pula yang masuk lokap sebab bertindak kasar.

Seperti yang berlaku kepada seorang wanita yang di penjara dua tahun hanya kerana mempertahankan diri daripada menjadi mangsa rogol.

Ada juga segelintir nitezen yang memberikan komen menyeru kepada ahli parlimen yang ada sekarang ini supaya memperbaiki undang-undang di negara kita ini yang di anggap sudah ketinggalan zaman serta tidak masuk akal ini daripada membuang masa dengan perkara yang tidak berfaedah.

Mangsa-mangsa yang di tipu oleh dua individu ini merasakan diri mereka ditindas kerana walaupun mereka di tipu ribuan ringgit namun tidak dapat berbuat apa-apa, nak bergaduh pun nanti dia orang juga yang kena balik.

Diharap pihak berkuasa dapat mengekang perbuatan individu terbabit supaya tiada lagi mangsa yang tertipu dengan mereka berdua ini.- grup info IFT
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment