Gambar Kepala Kucing Dipenggal Jadi Viral dan Buat Ramai Pencinta Kucing Naik Angin


Apabila sebut sahaja haiwan seperti kucing, pasti ramai yang setuju bahawa haiwan manja ini memang sangat di sukai ramai orang termasuk golongan kanak-kanak. Kucing adalah haiwan yang sangat manja dengan manusia dan teletahnya yang sangat manis itu pasti akan membuat banyak hati yang meleleh.

Namun begitu, tidak semua manusia itu punya hati nurani terhadap kucing. Ada yang menyepaknya, membuangnya ke tempat yang asing tanpa sumber makanan dan ada juga yang menderanya. Yang paling parah apabila terdapat segelintir pihak yang menangkap kucing jalanan hanya untuk menyembelihnya dan dagingnya di masak dan di jual kepada orang ramai.

Manusia sakit otak atas muka bumi ni ramai. Macam-macam perlakuan dilakukan mereka ini, ada yang merompak, ragut, vendalisme dan sebagainya, itu semua kategori sakit otak la tu.

Manusia sakit otak ini tak mengenal jantina, umur, bangsa atau keturunan, sesiapa saja boleh dijangkiti virus pembunuh akal ini. tak kira lah dia belajar peringkat apa, apa warna kulitnya, kerna masalah ini melibatkan individu, mungkin ada kenalan rapat anda pun menderita sakit otak.


Individu diatas ini dilihat memegang kepala seekor kucing yang telah pun dipenggal, identitinya tidak diketahui, dimana lokasi kejadian ini pun tidak juga diketahui.

Janganlah ada lagi kes seperti ini. ia amat menyedihkan bila manusia tergamak melakukan ini kepada haiwan yang tidak berdaya.

Anak-anak kita perlu kita didik dari kecil supaya menyayangi haiwan, takut bila besar nanti jadi seperti lelaki dalam gambar ini, itu baru permulaan, dan apakah mungkin selepas memenggal haiwan, dia akan melakukan lebih dari itu?
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment