"Semua Filem Yusof Haslam Dan Anaknya Patut Dicampak Ke Dalam Tong Sampah.." - Mansor Bin Puteh


Masihkah anda ingat dengan lelaki tua yang bernama Mansor Bin Puteh ini? Untuk pengetahuan semua Mansor Bin Puteh adalah seorang pengkritik filem yang seringkali dengan kontroversi.

Sebelum ini dia pernah melabelkan jaguh sukan berbasikal negara, Mohd Azizulhasni Awang sebagai seorang yang angkuh.

“Baru pingat gangsa dah angkuh….kalau emas entah macam mana lagak..” komen Mansor Puteh sebelum ini di laman facebooknya.


Terbaru, muncul pula kontroversi lain dari Mansor Bin Puteh apabila dia melabelkan filem Hollywood, filem Malaysia dan filem Yusof Haslam dan anaknya sebagai bahan tong sampah.

Sebagai reaksi atas komen itu, Datuk Yusof Haslam menyifatkan pengkritik filem kontroversi Mansor Puteh berhati hitam kerana melabel karyanya sebagai bahan tong sampah.

Tambahnya lagi, sikap Mansor tidak pernah berubah dan kini pengarah itu mengheret pula Syamsul dan Syafiq, dua anaknya itu sebagai sasaran.


“Kasihan dia (Mansor), dia mahukan perhatian selepas 35 tahun menghina filem orang lain dan pada saya hati dia ini sudah hitam.

“Hina saya tidak kisah… tapi ini melarat pula ke anak-anak saya. Biar masyarakat menilai dirinya, Rupa-rupanya masih ada ‘spesis’ macam ini dalam negara. Kalau masih muda satu hal, ini sudah senja masih tidak berubah,” katanya.

Mansor menerusi statusnya di Facebook pada Khamis lalu menulis; “Kebanyakan filem Hollywood dan filem Malaysia dan filem Yusof Haslam dan anak-anaknya sepatutnya dibuang di dalam ini (merujuk kepada gambar bakul sampah).


“Ada beberapa (filem) menimbun di sebelah dan hanya sedikit diletakkan di rak,” tulisnya.

Yusof Haslam berkata semoga Mansor dibukakan pintu hatinya dan diberikan hidayah oleh Allah.

Katanya lagi, dia bukanlah pernah meminta untuk dipuji, jelasnya yang kini berada di negara seberang, Indonesia.

Ini pula antara komen-komen netizen berhubung kritikan kontroversi Mansor Bin Puteh.




Sumber: http://ift.tt/1VWaGfX
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment