Kerajaan Zionis TERGAMAM. Tindakan BERANI 10,000 Rakyat Israel Ni Buat Dunia KAGUM


Tak sangka ketika hampir satu dunia tak setuju dengan pemindahan ibu kota Israel ke Baitulmaqdis, lebih 10,000 rakyat Israel bangkit ke jalan buat protes terhadap kerajaan Zionis. Puncanya buat dunia jadi kagum..

BANTAH KERAJAAN YANG AMAL RASUAH

Ketika Amerika Syarikat (AS) mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel, ribuan rakyatnya di sini membantah kerajaan yang dikatakan mengamal rasuah.


Polis menganggarkan kira-kira 10,000 orang penunjuk perasaan menyertai bantahan masuk minggu kedua berbanding 20,000 pada Sabtu lalu susulan siasatan kes terhadap Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu yang dituduh menyalahguna kuasa.


PM ISRAEL ADA 2 TUDUHAN RASUAH

Bantahan tercetus oleh tuduhan rasuah terhadap Netanyahu yang menafikannya.

Pemimpin empat penggal itu disyaki terbabit dalam dua tuduhan.

Netanyahu dikatakan menerima hadiah daripada seorang ahli perniagaan kaya dan mengadakan perjanjian dengan pemilik syarikat akhbar untuk memberikan liputan lebih baik sebagai balasan untuk mengatasi pesaing setiap hari.

Seandainya didapati bersalah, dia akan mengalami tekanan untuk meletakkan jawatan atau mengadakan semula pilihan raya untuk menguji sama ada dia masih mendapat mandat untuk mentadbir.


Kumpulan penunjuk perasaan yang membantah selama berminggu mengatakan mereka menyokong kedua-dua parti berhaluan kanan dan kiri tetapi mahu rasuah dihapuskan.

“Sama ada kanan atau kiri kami menuntut integriti. Kami muak dengan rasuah (ahli politik) dan hapuskan rasuah,” tulisan pada sepanduk penunjuk perasaan. – Reuters

Sumber: http://sayaluvislam.com
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment