Lelaki Ditahan Polis Selepas Dipercayai Bunuh Pencuri..


Nasib tidak menyebelahi, seorang lelaki ditahan selepas dipercayai membunuh pencuri yang memecah masuk warung milik kakaknya di Seberang Jaya, Pulau Pinang, petang semalam.

Dalam kejadian jam 6.15 petang itu, mangsa berusia 30 tahun bersama dengan seorang lagi rakannya sedang memasukkan peralatan dapur ke dalam kenderaan sebelum suspek menghampiri mereka. 

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, suspek kemudian cuba menghalang perbuatan kedua-dua lelaki itu menyebabkan berlakunya pergelutan di antara mereka. 

Difahamkan, sebelum kejadian itu, suspek berada di rumahnya di Seberang Jaya dan menerima panggilan daripada kakaknya yang memaklumkan ada seorang lelaki yang sedang memanjat pagar warungnya di Jelawat 4, manakala seorang lagi menunggu di dalam kereta. 


Suspek kemudian datang ke lokasi dan ternampak seorang lelaki berkenaan yang sedang memasukkan barang ke dalam kereta, lalu pergi ke kereta itu untuk menghalang dan mengambil kunci kereta. 

"Lelaki yang berada dalam kereta itu memegang baju suspek, manakala seorang lagi lelaki menerpa ke arahnya sehingga berlaku pergelutan. 

"Suspek mendakwa, dua lelaki berkenaan melarikan diri dengan seorang daripada mereka dalam keadaan berdarah dan memegang pemotong besi ke arah stesen minyak berdekatan. 

"Mangsa melarikan diri sebelum mayatnya ditemui di dalam parit berhampiran stesen minyak tidak jauh dari Lebuhraya Butterworth Kulim (BKE) pada jam 6.35 petang oleh orang ramai.

"Mangsa dikenali sebagai S Prince Jevadurai, 30, beralamat di Bertam," katanya.

Siasatan di lokasi juga menemui pemotong besi, dompet dan telefon bimbit. Rakan mangsa juga dipercayai telah melarikan diri selepas kejadian itu.


Pemeriksaan pada mayat mangsa mendapati, terdapat kesan kecederaan di bahagian kepala dan badan. Mangsa disahkan meninggal dunia oleh pasukan perubatan Hospital Seberang Jaya (HSJ). 

Susulan kejadian itu, suspek berusia 33 tahun kemudian tampil membuat laporan polis dan terus ditahan untuk siasatan lanjut. 

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Sumber: The Reporter
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment