Ibu Mengaku Bunuh Anak Dengan Penyembur Racun Nyamuk Kerana Berang Mangsa Kerap Terkencing Atas Tilam


Seorang ibu tunggal berusia 30 tahun di Jakarta Barat yang hanya dikenali sebagai NW, ditahan selepas didapati telah menyeksa anak lelakinya, GW, berusia lima tahun sehingga mati. 

Difahamkan, suspek berang mangsa kerap terkencing dalam seluar sejak beberapa bulan yang lalu sehingga menyebabkan tilam basah. 

"Suspek berang dan kemudian menghukum mangsa dengan cara yang tidak sepatutnya sehingga mengakibatkan mangsa kehilangan nyawa," kata Ketua Polis Jakarta Barat, Roycke Langie. 

Roycke berkata, berdasarkan pengakuan suspek, mangsa telah mati akibat menggenakan hukuman yang keterlaluan ke atas anaknya iaitu dengan menyembur muka mangsa dengan penyembur racun nyamuk. Kemudian meletakkan beg plastik berwarna merah di atas kepala mangsa bagi menghentikannya dari terus menangis. 


"Suspek telah menggunakan penyembur racun nyamuk untuk membuatkan mangsa diam dan berhenti menangis, selain tangan dan kakinya diikat menggunakan tali rafia," katanya. 


Selepas mangsa tidak sedarkan diri, suspek segera membawa anaknya itu ke hospital berhampiran sebelum disahkan meninggal dunia dan tidak sempat diselamatkan. 

Suspek kemudian ditahan polis dan mengaku telah membunuh anak lelakinya itu. Suspek telah didakwa mengikut Perkara 35/2004 Perlindungan Kanak-Kanak yang memperuntukkan hukuman penjara lebih dari 15 tahun.

Bagaimanapun punca kematian mangsa belum dapat ditentukan sama ada kerana penyembur racun nyamuk atau lemas disebabkan kepalanya ditutup dengan beg plastik. Polis masih menunggu hasil bedah siasat. 

Polis juga percaya, mangsa seringkali diikat oleh ibunya kerana siasatan awal menemui kesan-kesan kecederaan seperti diikat pada tubuh badan mangsa.

Sumber: The Reporter
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment