"Ini Mesti Dah Kena Main", Gadis Ini Sangkal Kepercayaan Karut Sejak Turun Temurun


Sejak kecil, kita telah diajar tentang adab resam, kepercayaan dan petua nenek moyang.

Antara petua yang masih popular dalam masyarakat Melayu terutamanya di kalangan kaum lelaki adalah cara-cara mengenali wanita yang masih perawan atau sudah disentuh lelaki. 

Menurut petua yang hingga kini diragukan kesahihannya itu, perbezaan saiz payudara, punggung dan beberapa lagi anggota badan menjadi petunjuk utama dalam "meneka" tahap kesucian seseorang wanita yang masih belum berkahwin.

Menjawab kesahihan petua ini, seorang pengguna Facebook bernama Auni Ameera tampil menyangkal dengan hujahnya yang tersendiri.

I pernah dengar satu ayat dulu yang orang lelaki ni boleh teka sama ada perempuan tu masih dara atau tidak dari bentuk badan perempuan...


So betul ke? Jawapanya ialah TAK boleh.

Mereka cuma teka dan buat kesimpulan tapi nak sure memang tak boleh. Antara factor yang mereka ambil ialah Dada wanita, bentuk Punggung, Bentuk badan dan lain2. Memang ada beza badan anak dara dengan badan wanita dah berkahwin, perempuan kalau dah kahwin dan ada anak, Badan mereka akan berubah, termasuk punggung jadi lebih labuh dan dada jadi lebih besar bermula dari saat mereka pregnant dan lepas bersalin.

There's NO such thing as kalau lelaki cakap dia boleh tau sama ada perempuan tu ada dara atau tidak, Sebab perempuan punya body type berbeza, Even perempuan anak 5 boleh nampak macam anak dara kalau pandai jaga badan dan ada juga anak dara yang belum kahwin tapi nampak macam mak orang .. Dada perempuan selalu jadi tekaan lelaki untuk judge orang tu sama ada masih virgin atau tidak, kalau mereka tengok dada perempuan agak labuh atau punggung agak besar, mereka akan cakap: "Ini mesti dah kena main".

Ayat melayu banggang:
Dada nampak labuh = Pernah tidur dengan lelaki.
Punggung nampak labuh = Pernah tidur dengan lelaki.
Punggung lebar = Pernah tidur dengan lelaki..

Google ''Different women breast shapes''..

Kemudian anda akan nampak bermacam bentuk dan size, itu terjadi secara natural dan bukan sebab dah pernah buat hubungan sexual.. Same goes to men penis dan inilah pentingnya sexual education, Kalau tak ada ilmu dapat kat orang Melayu dituduhnya orang berzina sebab badan perempuan tu nampak macam mak orang atau perempuan yang dah kahwin.


Adakah anda menyokong kenyataan gadis di atas, YA atau TIDAK? 

Kesimpulannya, nak percaya atau tidak sesuatu petua itu terpulanglah pada hak masing-masing. Tetapi kalau kepercayaan itu boleh mengundang kepada syak wasangka buruk atau menimbulkan fitnah terhadap seseorang wanita, eloklah dihentikan segera. 

Sumber: CARI forum
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment